Behaviorálna ekonómia v politickej komunikácii

Ako dešifrovať komunikáciu politikov pomocou psychológie a behaviorálnej ekonómie?

S politickou komunikáciou sa v súčasnosti stretávame skoro každý deň. Nech už vidíme billboard, ospevujúci kvality konkrétneho politika, alebo sledujeme debatu v televízii.

Niektorí z nás môžu mať pocit, že sú nad vecou, a nič z toho, čo vidia alebo počujú, nemôže ovplyvniť ich preferencie. Keď pristupujú k voličským urnám, považujú svoje rozhodnutie za čisto racionálne. Je to však naozaj tak?

Keď ide o naše rozhodovanie a vnímanie, niekedy sa dopúšťame chýb. A vtedy lógvstupuje na scénu behaviorálna ekonómia a psychológia, ktoré sa snažia tieto chyby vysvetliť. A voľby sú práve situáciou, kedy by sme sa radi skresleniu nášho vnímania a chybám v rozhodnutí vyvarovali.

Preto sme pozvali odborníkov z akadémie aj praxe, aby Vám porozprávali o tom, ako politickú komunikáciu správne dešifrovať. Môžete sa tešiť na krátku úvodnú prednášku a následnú diskusiu.

Na koho sa môžete tešiť:

MICHAL NOVOTA

Michal sa venuje konzultingu a koučingu v oblasti reštartu a rozvoja značiek, PR stratégií, komunikačných, manažérskych a líderských zručností v spoločnosti Restartup. Konzulting v oblasti politického marketing rozvíja v spoločnosti Campaigns. Je tiež fundraiserom v Slovenskej organizácií pre vesmírne aktivity. Pracoval ako strategic planner reklamnej agentúry MARK/BBDO, tréner a program officer v International Republican Institute.

ANDREJ FINDOR

Andrej pracuje na Ústave európskych štúdií a medzinárodných vzťahov Fakulty sociálnych a ekonomických vied UK v Bratislave. Výskumne ho zaujíma morálne usudzovanie a jeho vzťah k politickým postojom, intervenčné metódy zamerané na zmierňovania stereotypov, predsudkov a diskriminujúceho správania voči stigmatizovaným skupinám, a presvedčujúca komunikácia vedúca k pozitívnej sociálnej zmene. Je aj autorom knihy Začiatky národných dejín.

MATÚŠ ZÁHRADNÍK

Matúš vyštudoval Verejnú Politiku na Fakulte sociálnych a ekonomických vied na UK v Bratislave a teraz pôsobí ako Digital marketing technologist v spoločnosti Accenture Interactive. Založil spoločnosť Crassus Consulting, ktorá sa zameriava na osobný branding a politický marketing. Rovnakým témam sa venuje aj na blogu Denníka N a v rámci facebook komunity “Politický marketing a manažment politickej kampane”.

MATEJ ŠUCHA

Matej vyštudoval Copenhagen University v Dánsku a niekoľko rokov pôsobil v korporátnom svete vo Viedni. V roku 2015 založil prvú behaviorálnu konzultačnú firmu na Slovensku a v strednej Európe MINDWORX. V rámci poradenstva sa MINDWORX špecializuje na zákaznícku psychológiu, zmenu správania, nudging a efektívnu komunikáciu a je aj predsedou boardu SBEN.


KEDY SI MÁTE UROBIŤ ČAS?

  • 3.10.2018 o 18:00


KAM MÁTE PRÍSŤ?

  • Do Campus City na Staromestkej 3 do budovy UNIQ
  • Campus City nájdete na 3. poschodí (na recepcii Vám prípadne poradia ;) )


AKO SA TAM DOSTANETE?

  • AUTOBUS: Zastávka Zochova
  • ELEKTRIČKA: Zastávka Kapucínska alebo Poštová, Martinus


KOĽKO STOJÍ VSTUPNÉ?

  • Podujatie je ZADARMO.
  • Prosíme Vás však o REGISTRÁCIU, nakoľko priestor má obmedzenú kapacitu. Ďakujeme :)

Nestihli ste prísť? 

Nevadí. Pripravili sme pre Vás záznam celého podujatia. 

 

×
×